Friday, May 15, 2009

Realiti kini...sume psl scholarship!

Arini pagi2 aku dpt call ckp rslt mara dah klua. Smbil tu kwn ak yg call ni sdih sbb x dpt coz yg die dan family harapkan. X pyh la ckp sape nnti dikata menjatuhkan maruah org plak. Tapi aku mmg kesian kat die sbb the truth is aku nak die dpt same ngan aku. Tapi dah x de rezeki nak buat camne. Hmm...Pastu berduyun la org anta msg tanye ak dpt x mara. Sume aku x reply. Bkn ape x de kredit n aku malas nak kecoh ape yg aku dpt kat org lebih2 lagi ade org ckp tu baru draf je.

Realitinye...aku dpt mara, aku dpt um, dua2 offer medic. Tapi org mesti argue asal ko x nak gi mara tu plak, pegi overc org respek nnti n bla..bla..bla. Pastu abg aku dgn selambanye mencelah time aku tgh ckp ngan ayah aku, "Pegila mara tu, x kan nak jumpe ko plak nnti kat um" Ptt ke die ckp camtu. Tapi aku x kisah sbb aku phm ape die nak smpikan kat aku. Die cume nak aku dpt yg terbaik.

Spt biase mak aku mendesak aku dgn sehalusnya srh aku gi. Ayah aku srh pkir mane yg ble carry tapi die ade ckp die pecaye yg aku ble. Bile direnungkan aku ni truk btul. X bersyukur. Dah dpt peluang yg ade org lain x dpt nak sia2kan plak. Inilah realitinya...dunia sekarang...dan aku... Ape aku buat ni?? Org lain smgt, hepi dpt offer. Aku? Org lain smpi nangis, sedih x dpt. Aku??

MUHAMMAD KHAIRUL FADLI B ABD GHAFFAR PLEASE WAKE UP!!!!!

Pkirkan family, hope dorg nk tgk sorg doc dilahirkan dlm family.

Pkirkan kwn2 yg xdpt, tgk cmne dorg still ade smgt nak ucapkan tahniah.

For the last part, choose wisely what u want to be,

What u you REALLY want to be and to achieve in this life....


No matter what aku akan accept offer mara ni...insyaAllah aku akn bejaye wlpn aku still x yakin ngan diri aku...who cares...it's going to be the same like mase nak msk saser dulu...all will be success if they want to be...pray and effort are the keys for the one who seek it...

No comments:

Post a Comment