Monday, April 27, 2009

Layak ke aku jadi pengawas???

Sblm tu sape2 yg nak bace tlg bace benda ni btul2 ye. Tkt ade yg slh fhm plak. Dah terjadi pon. Haih....anyway just bace dan amik yg mane baik saje. Ni bknnye nak cari psl ngan sesape cume sbg renungan utk aku dan mgkin utk org lain juga...

Tibe2 arini aku teringin sgt nak tulis psl benda nih. Sbb ape? Sbb aku dah muak+bosan dgn org yg slalu jadikan blog nih nak menghentam org2 lain including istilah skoolmate yg nak dipertikaikan. Aku ckp x phm dgn ape yg die nak sbnrnye dan ape motif die buat mcm tu...ade sesape ble gtau aku x?

Berblk kpd topik aku yg asal, benda yg slalu aku dgr "Layakke die tu jadi pengawas? Jadi KB?" Perlu ke tanye soalan mcm tu?Perlu ke nak pertikaikan kelayakan seseorg pengawas tu?Sbnrnye aku dah ade jwpn utk benda tu dan semestinya die ckp camtu sbb org tu x sekepala ngan die. Jadi mulelah die mengarang pasal keburukan mamat tu kat blog buat sume org yg sbnrnye x mslh ngan die pon jadi bermasalah. Baru die puas kot? Ntah la...

Aku pun berfikir pernah x die tanye "Layak sgt ke aku ni jadi pengawas?Layak ke aku nak jadi KB?Boleh ke aku jadi seorg pengawas dan KB yg baik dan memuaskan hati semua org?"Kalo la die ckp ye, mmg la die ni muke x malu+tembok sbb aku tau sape die dan x pyh nak pura2 baik+bagus+berdedikasi sgt. Takut satu ari nnti ko yg kena jilat ludah ko sendiri. X ke hina nnti. Jadi x pyh nak lihat seseorg tu dari satu sisi je, tgk keburukan die je dan lps tu nak condemn die plak walhal sume tau yg pengawas ni merupakan pilihan cikgu dan senior2. Kirenye kalo rase diri tu bagus+lyk sgt nak pegang post yg penting camni,lain kali ko je la yg jadi ketua, pilih org2 yg ko suke n then buat undang2 ko sendiri.

Lastly, aku pon rase yg aku ni x de la bgs sgt dan lyk sgt jadi pengawas tu. Aku sedar kelemahan yg ade kat diri aku tapi aku pkir knp dlm blok tu aku yg dipilih. Mesti ade sbb, ade X-factor yg org lain x de. Sbg konklusinya, manusia ni makhluk Tuhan yg paling istimewa tapi dikurniakan dgn kelebihan utk dilihat sama ada riak atau x dan kelemahan utk dilihat sama ada insaf atau x. Sblm aku berhenti menulis kat sini, aku nak minta maaf kat sape2 yg rase diri die marah kerana penulisan aku ni dan niat aku tulis benda ni hanya sekadar utk ingat-mengingatkan dan memberi nasihat sesama insan seagama.

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Firstly, aku x ckp benda ni kat ko...
    Dan aku x phm apasal ko terasa...
    Hmm...x pe ar ini misunderstanding je...
    Anyway ini hanya pandangan aku stlh aku pendam lame gile since dlm meeting..
    Lastly, afzyim sori sgt2 sbb the truth is benda ni x de kaitan ngan ko pun...

    ReplyDelete
  3. Ouh Yeke?? MMg kah aku terasa sbb ayat ko ni cam refer orang tu kB "Aku pun berfikir pernah x die tanye "Layak sgt ke aku ni jadi pengawas?Layak ke aku nak jadi KB?Boleh ke aku jadi seorg pengawas dan KB yg baik dan memuaskan hati semua org?". So mcm refer kat aku sbb aku tulis post. Tapi kalo tak xpelah

    ReplyDelete
  4. Dah lupekan je lah benda ni...
    X pyh jadi isu bsr pon...benda ni dah lame abis so jadikan pengajaran je kalo pegang ape2 post penting pas ni

    ReplyDelete
  5. wehh afzym...
    tue terang2 refer kat 3 yg laen
    yg pasti bkn ko
    coz
    ko mmg layak!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. sume yg dah penah bergelar pengawas tu mmg layak....end of story..ok!

    ReplyDelete